placeholder image

Kaip išsirinkti elektrinį dviratį?

Elektrinius dviračius mūsų keliuose sutinkame vis dažniau. Pirkėjai juos pamėgo dėl efektyvumo ir greičio. Ši transporto priemonė puikiai tinka įvairaus amžiaus žmonėms, o trumpų miesto kelionių metu ji nesunkiai atstoja automobilį. Perskaitęs šį tekstą sužinosi, ką reikia žinoti renkantis elektrinį dviratį ir rasi atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus.

 Privalumai

— Sumažina fizinį krūvį vairuotojui

— Mažos eksploatavimo išlaidos

— Draugiški aplinkai

— Puikiai tinka kasdienėms kelionėms

— Vienos baterijos įkrovos pakanka nuvažiuoti apie 100 km

— Galima reguliuoti elektrinio variklio pagalbos lygį arba visiškai ją išjungti.

— Išmanūs sprendimai

 Trūkumai

— Aukštoka kaina

— Didesnis svoris (vidutiniškai 5–6 kg sunkesnis nei įprastas dviratis),

— Būtinybė reguliariai įkrauti akumuliatorių

— Ribotas akumuliatoriaus tarnavimo laikas

— Sumažėjęs nuvažiuojamas atstumas esant žemai temperatūrai.

Elektrinio dviračio sandara

Kiekvienas elektrinis dviratis turi tris pagrindinius elementus, be kurių jis neveiktų.

placeholder image

Akumuliatorius

Dažniausiai dviračiuose naudojamos ličio jonų baterijos). Jos gali atlaikyti apie 500–700 įkrovimo ciklų. Eksploatavimo metu vienu akumuliatoriumi galima nuvažiuoti apie 50 tūkst. km.

placeholder image

Valdymo kontroleris

Jis valdo elektros energijos perdavimą į variklį. Kontroleris yra sujungtas su judesio jutikliu, kuris leidžia įvertinti galios poreikį.

placeholder image

Variklis

Dažniausiai elektriniuose dviračiuose naudojami bešepetėliai varikliai. Jie yra patikimi ir nereikalauja papildomos prieżiūros.

Dviračio geometrijai svarbi variklio padėtis. Priklausomai nuo elektrinio dviračio paskirties jis gali būti montuojamas priekinio arba galinio rato stebulėse arba centrinėje rėmo dalyje arba galinio rato stebulėje:

placeholder image

Variklis priekinėje ašyje (rato stebulėje)

Mažiausios galios, dažniausiai montuojami pigiausiuose modeliuose. Tinka retiems pasivažinėjimams.

placeholder image

Variklis galinėje ašyje

Tinka sportiniams (MTB) ar miesto dviračiams. Šio tipo varikliai nenaudoja grandinės, tačiau neturi jėgos jutiklio, todėl jie veikia ne taip švelniai kaip centriniai varikliai.

placeholder image

Centrinis variklis (prie pedalo mazgo)

Pažangiausias sprendimas, montuojamas miesto ir trekingo dviračiuose. Dėl tokio galios perdavimo metodo užtikrina didesnį efektyvumą ir komfortą.

Kaip veikia elektrinis dviratis?

Elektrinio dviračio veikimo principas labai paprastas – būtent ši paprastumo savybė ir lemia jo populiarumą. Nereikia būti inžinieriumi, kad suprastum, kaip jis veikia.

Elektrinio dviračio variklis įsijungia automatiškai vos pradėjus minti pedalus. Tuo pačiu metu kontroleris tiekia tik tiek galios, kiek tuo metu reikia, kad palengvintų pedalų mynimą. Kuo greičiau mini – tuo daugiau galios gauni, ir atvirkščiai. Jei nori sustoti – tiesiog paspausk stabdžių svirtį arba nustok minti pedalus. Variklis automatiškai išsijungs, ir dviratis nustos važiuoti. Kaip matai – nieko sudėtingo.

Iš esmės važiavimas elektriniu modeliu mažai kuo skiriasi nuo važiavimo įprastu dviračiu. Skirtumas tas, kad žmogaus raumenims į pagalbą atskuba ateina elektros variklis. Dėl papildomų komponentų elektrinio dviračio konstrukcija yra šiek tiek sunkesnė, todėl į tai verta atsižvelgti prieš sėdant ant balnelio. Didesnis svoris taip pat reiškia kitokią važiavimo dinamiką posūkiuose, nusileidimuose ir kylant į kalną.

placeholder image

Elektrinių dviračių tipai

Elektriniai dviračiai būna įvairių rūšių – kiekvienas jų siūlo savitų privalumų:

placeholder image

Miesto dviračiai

Puikiai tinka kasdienėms kelionėms į darbą. Ne itin greiti, bet labai patogūs.

placeholder image

Kroso arba trekingo dviračiai

Leidžia važiuoti tiek mieste, tiek miško keliukais.

placeholder image

Kalnų dviračiai (MTB)

Susidoroja su sudėtingiausiomis kelio ir bekelės sąlygomis.

placeholder image

Sulankstomi elektriniai dviračiai

Kompaktiški ir mobilūs, bet nelabai tinka ilgai važiuoti.

Kur galima važinėtis elektriniais dviračiais?

Elektriniai dviračiai, turintys iki 250 W nominalios galios variklius ir pagalbinę elektrinę pavarą, kuri automatiškai išsijungia pasiekus 25 km/val. greitį, yra prilyginami įprastiems dviračiams. Todėl jaus galima važiuoti tiek dviračių takais, tiek bendros paskirties keliais.

bb elektriniai dviraciai 08

Ar galima įsigyti galingesnį dviratį?

Taip, nėra jokios problemos įsigyti elektrinį dviratį su 500, 800 ar net 1000 W galios varikliu. Tačiau privalu nepamiršti, kad pagal įstatymą toks dviratis jau prilyginamas motoroleriui arba mopedui, todėl jam reikalingos atitinkamos teisės, registracija ir civilinės atsakomybės draudimas. Dviračiu su galingesniu varikliu taip pat galima važinėti.

salmas

Saugumo priemonės

Dėl važiavimo specifikos turėtum pasirūpinti galvos apsauga. Kaip ir važiuojant įprastu dviračiu ar elektriniu paspirtuku, galva yra kūno dalis, labiausiai pažeidžiama nelaimės atveju. Būtent todėl labai svarbu pasirinkti tinkamą šalmą.

Gamintojai siūlo daugybė skirtingų dviračių šalmų tipų. Šalmo pasirinkimas priklauso nuo tavo veiklos pobūdžio. Pasivažinėjimams mieste geriausiai tiks riešuto formos dviračio šalmas, kuris gerai apsaugo pakaušio zoną. Tačiau jei renkiesi elektrinį kalnų dviratį (MTB), geriausią apsaugą užtikrins ekstremaliems sportams skirti „fullface“ šalmai su smakro apsauga.

placeholder image

Įveikiamas atstumas

Daug kas priklauso nuo to, kokio talpos akumuliatorių pasirinksi. Dažniausiai su viena įkrova pavyksta įveikti 100–150 km atstumą. Tačiau jam įtakos turi ir kiti veiksniai, pavyzdžiui, dviratininko svoris, ratų dydis, aplinkos temperatūra, reljefas ir vairavimo stilius.

placeholder image

Akumuliatoriaus talpa

Kokios talpos akumuliatoriaus reikia elektriniam dviračiui? Atsakymas paprastas – kuo didesnės. Prieš rinkdamasis konkretų dviratį, pagalvok, ko tau iš tikrųjų reikia. Jei planuoji daug važiuoti ir įveikti ilgus nuotolius, ieškok akumuliatoriaus, kurio talpa siekia bent 13 Ah. Toks akumuliatorius su įjungta pagalbine elektros pavara leis įveikti apie 100 km atstumą.

placeholder image

Akumuliatoriaus priežiūra

Svarbiausia, ką gali padaryti – pasirūpinti temperatūra, kurioje laikoma tavo dviračio baterija. Venk ekstremalaus karščio ir šalčio, nes tokiomis aplinkybėmis akumuliatoriaus talpa gali smarkiai sumažėti. Taip pat labai svarbu ilgam laikui nepalikti visiškai išsikrovusios baterijos. Tai ypač aktualu, jei žiemai padedi elektrinį dviratį į šalį. Retkarčiais patikrink baterijos įkrovos lygį ir, prireikus, šiek tiek ją papildyk.

placeholder image